Artikel 1 – Definities Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer Artikel 3 – Toepasselijkheid Artikel 4 – Het aanbod Artikel 5 – De overeenkomst Artikel 6 – Herroepingsrecht Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer in geval van herroeping Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht Artikel 11 – De prijs Artikel 12 – Conformiteit en extra garantie Artikel 13 – Levering en uitvoering Artikel 14 – Duurtransacties: duur, annulering en verlenging Artikel 15 – Betaling Artikel 16 – Klachtenregeling Artikel 17 – Geschillen Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 – Definities In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument in het kader van een overeenkomst op afstand producten, digitale inhoud en/of diensten afneemt en deze producten, digitale inhoud en/of diensten worden geleverd door de ondernemer of door een derde op grond van een overeenkomst tussen de derde en de ondernemer; Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit; Dag: kalenderdag; Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm zijn geproduceerd en geleverd; Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot het geregeld afleveren van goederen, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode; Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt; Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand; Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt; Overeenkomst op afstand: een overeenkomst tussen de ondernemer en de consument die wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand; Modelformulier voor herroeping: het Europese modelformulier voor herroeping opgenomen in Bijlage I van deze voorwaarden. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument geen herroepingsrecht heeft met betrekking tot zijn bestelling; Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer Linda van Harrevelt Adres op aanvraag. Info@huislemurie.nl Kamer van Koophandel nummer: 93215177 BTW-identificatienummer: NL005010211B79
Aangesloten bij CAT Collectief Alternatieve Therapeuten BO nr: 79112022-12
Artikel 3 – Toepasselijkheid 1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument. 2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld via de factuur met een beslistermijn van 5 dagen. Indien de factuur op andere wijze wordt verstrekt, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden. 3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden zijn opgenomen. 4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 – Het aanbod 1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. 2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. 3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5 – De overeenkomst 1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden. 2. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen. 3. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden. 4. De ondernemer zal uiterlijk bij de levering van het product, dienst of digitale inhoud de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen aan de consument: – het e-mailadres van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan; – de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht – de informatie over garanties en bestaande service na aankoop – de prijs inclusief alle belastingen van het product, de dienst of de digitale inhoud; voor zover van toepassing, de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand – de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is – indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping. – In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid alleen van toepassing op de eerste levering.
Artikel 6 – Herroepingsrecht Voor diensten:
De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een dienst gedurende een bedenktijd van ten minste 5 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer kan de consument vragen naar de reden van herroeping, maar niet verplichten tot opgave van zijn reden(en).
De in lid 1 bedoelde bedenktijd gaat in op de factuurdatum. Verlengde beslistermijn voor diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd in geval van het niet informeren over het herroepingsrecht:
Indien de ondernemer de consument niet de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping heeft verstrekt, verstrijkt de bedenktijd twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd 1. Tijdens de bedenktijd gaat de consument zorgvuldig om met de verstrekte informatie. Hij zal de informatie over het product of de dienst in ontvangst nemen en op een veilige plaats bewaren. 2. De consument is slechts aansprakelijk voor waardevermindering van de dienst die het gevolg is van een wijze van omgaan met de informatie die verder gaat dan is toegestaan in lid 1. 3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de dienst als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan 1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de beslistermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer. 2. Zo spoedig mogelijk, maar binnen 5 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, stopt de consument met het gebruik van de dienst, of stelt hij (een gemachtigde van) de ondernemer hiervan op de hoogte. Dit is niet nodig indien de ondernemer heeft aangeboden de dienst te staken en de consument de toegang daartoe te ontzeggen. De consument heeft de opzegtermijn in ieder geval in acht genomen als hij de dienst staakt voordat de bedenktijd is verstreken. 3. De consument stopt de dienst met alle toebehoren overeenkomstig de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. 4. Het risico en de bewijslast voor het juist en tijdig uitoefenen van het herroepingsrecht berust bij de consument. 5. De consument draagt de resterende kosten van de dienst. Indien de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten voor zijn rekening moet nemen of indien de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, dan worden deze kwijtgescholden en wordt de factuur zo nodig gesloten. 6. De consument draagt geen kosten voor het geheel of gedeeltelijk verwijderen van het product, de dienst of digitale inhoud, indien: – hij vóór de levering daarvan niet uitdrukkelijk heeft toegezegd met de uitvoering van de overeenkomst te beginnen vóór het einde van de bedenktijd; – hij bij het verlenen van zijn instemming niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen; of – de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen. 7. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zullen alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden zijn.
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer in geval van herroeping 1. Indien de ondernemer de melding van herroeping door de consument langs elektronische weg mogelijk maakt, zendt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging. 2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument. 3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is voor de consument kosteloos.
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht De ondernemer kan de volgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen; 2. Overeenkomsten die worden gesloten met tijdelijke kortingen of met een kortingsbon. 3. Dienstverleningsovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, doch uitsluitend indien:
– met de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en – de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht zal verliezen zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd; – de levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als: – met de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en – de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest.
Artikel 11 – De prijs 1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven. 2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. 3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen. 4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: – deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of – de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
Artikel 12 – Nakoming van de overeenkomst en extra garantie 1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten beantwoorden aan de overeenkomst. 2. Producten en/of diensten worden binnen een week geleverd, met vermelding wanneer dit niet haalbaar is. 3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer waarbij deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is, voor het geval hij zijn deel van de overeenkomst niet is nagekomen.
Artikel 13 – Levering en uitvoering 1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten. 2. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 7 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 7 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding. 3. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
Artikel 14 – Duurtransacties: duur, annulering en verlenging
Opzegging:
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand, met uitzondering van een lidmaatschap.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste 5 dagen.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten – te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode; – ten minste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan – altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging:
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld verrichten van diensten, kan niet stilzwijgend voor een bepaalde duur worden verlengd of vernieuwd.
5. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
Artikel 15 – Betaling 1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 5 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 5 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen. 2. Bij de verkoop van diensten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden. 3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden. 4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is hij, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 5 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het Indien betaling binnen deze termijn van 5 dagen uitblijft, is over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de volgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan in het voordeel van de consument afwijken van de genoemde bedragen en percentages.
Artikel 16 – Klachtenprocedure 1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. 2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd. 3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 7 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 7 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. 4. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na het verstrijken van deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 17 – Geschillen De ondernemer is als CAT therapeut aangesloten bij de Wkkgz geschilleninstantie Alternatief therapeuten. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Bijlage I: Modelformulier voor herroeping
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden indien u de overeenkomst wenst te herroepen)
– Aan: [naam ondernemer]
[ geografisch adres ondernemer]
[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]
[emailadres of elektronisch adres van de ondernemer].
– Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: [productaanduiding]*
de levering van de volgende digitale content: [aanduiding digitale inhoud]*
de levering van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroepen/herroepen*
– Besteld op*/ontvangen op* [besteldatum voor diensten of ontvangstdatum voor producten]
– [Naam consument(en)]
– [Adres consument(en)]
– [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.
PRIVACYVERKLARING HUIS LEMURIË – HOLISTISCHE PRAKTIJK VOOR COACHING EN HEALING
Versie: Maart 2024
Persoonlijke noot:
Het is voor mij vanzelfsprekend dat ik integer omga met jouw gegevens en dat wat jij mij in vertrouwen vertelt. Voor de EU-Privacywet die op 25 mei 2018 is ingegaan is mijn woord alleen niet voldoende en daarom licht ik hieronder toe op welke manier er binnen Huis Lemuriëomgegaan wordt met jouw gegevens.
Hartelijke groet, Linda van Harrevelt
Huis Lemurië, gevestigd aan Lauwers 40, 8032AZ Zwolle (NL) is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
Linda van Harrevelt is de Functionaris Gegevensbescherming van Huis Lemurië, holistische praktijk voor coaching en healing. Zij is te bereiken via info@huislemurie.nl.
Persoonsgegevens die Huis Lemurië verwerkt
Huis Lemurië, holistische praktijk voor coaching en healing, verwerkt je persoonsgegevens doordat je gebruik maakt van haar diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan haar verstrekt. Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die door Huis Lemurië verwerkt worden:
Voor- en achternaam
Geslacht
Geboortedatum
Adresgegevens
E-mailadres
Overige persoonsgegevens die je actief verstrekt, in correspondentie en/of telefonisch.
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die Huis Lemurië verwerkt
Huis Lemurië verwerkt de volgende bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens:
– Gegevens van personen jonger dan 16 jaar.
Met welk doel en op basis van welke grondslag Huis Lemurië persoonsgegevens verwerkt
De zes wettelijke grondslagen zijn:
1 Toestemming: De betrokkene heeft toestemmingen gegeven voor de verwerking van zijn persoonsgegevens voor een of meer specifieke doeleinden.
2 Overeenkomst: De verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is, of om op verzoek van de betrokkene vóór de sluiting van een overeenkomst maatregelen te nemen.
3 Wettelijke verplichting: De verwerking is noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op de verwerkingsverantwoordelijke rust.
4 Vitaal belang: De verwerking is noodzakelijk om de vitale belangen van de betrokkene of van een ander natuurlijke persoon te beschermen.
5 Publiekrechtelijke taak: De verwerking is noodzakelijk voor de vervulling van een taak van algemeen belang of van een taak in het kader van de uitoefening van het openbaar gezag dat aan de verwerkingsverantwoordelijke is opgedragen.
6 Gerechtvaardigd belang: De verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van de verwerkingsverantwoordelijke of van een derde, behalve wanneer de belangen of de grondrechten en de fundamentele vrijheden van de betrokkenen die tot bescherming van persoonsgegevens nopen, zwaarder wegen dan die belangen, met name wanneer de betrokkene een kind is.
Huis Lemurië verwerkt jouw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
– Om diensten af te leveren (Grondslag 1, Toestemming en Grondslag 2, Overeenkomst)
– Je te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om de dienstverlening uit te kunnen voeren (Grondslag 2, Overeenkomst)
– Om je betaling af te handelen (Grondslag 2, Overeenkomst)
– Om een nieuwsbrief of aanbod te verzenden (Grondslag 6, Gerechtvaardigd Belang)
– Om je te informeren over wijzigingen van de diensten (Grondslag 6, Gerechtvaardigd Belang)
– Huis Lemurië verwerkt ook persoonsgegevens waartoe ik wettelijk verplicht ben, zoals gegevens die nodig zijn voor de belastingaangifte (Grondslag 3, Wettelijke Verplichting).
Geautomatiseerde besluitvorming
Huis Lemurië neemt NIET op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma’s of -systemen, zonder dat daar een mens tussen zit.
Beveiliging van je persoonsgegevens
Huis Lemurië gebruikt gebruiksvriendelijke en veilige computerprogramma’s. De systemen worden telkens voorzien van de nieuwste updates. Alle systemen zijn beveiligd met een wachtwoord. Daarnaast bevinden alle documenten waarin persoonsgegevens zijn opgeslagen zich in een beveiligde map.
De website van Huis Lemurië is beveiligd met een SSL-certificaat en wordt telkens voorzien van de nieuwste updates.
Hoe lang persoonsgegevens worden bewaard
Huis Lemurië bewaart je persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor je gegevens worden verzameld. Huis Lemurië hanteert de volgende bewaartermijnen:
Gegevens in het kader van een Healing, Cursus of ceremonie:
Tot maximaal 1 maand na het geven van de Healing of Cursus;
Wettelijk verplichte gegevens:
Wettelijk verplichte termijn van 7 jaar voor de belastingdienst.
Delen van persoonsgegevens met derden
Huis Lemurië verkoopt jouw gegevens NIET aan derden en zal deze uitsluitend verstrekken indien dit nodig is voor de uitvoering van mijn overeenkomst met jou of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.
Met bedrijven die jouw gegevens verwerken in mijn opdracht (bijvoorbeeld een accountant), sluit ik een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van jouw gegevens. Huis Lemurië blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.
Cookies of vergelijkbare technieken
Huis Lemurië gebruikt alleen functionele en geanonimiseerde analytische cookies of vergelijkbare technieken.
Functionele cookies zijn technische cookies die nodig zijn om een website goed te laten functioneren.
Analytische cookies zijn cookies die bezoekstatistieken verzameld. Huis Lemurië maakt hiervoor gebruik van cookies van Google Analytics. Hiervoor is een verwerkersovereenkomst gesloten met Google. Het laatste octet van het IP-adres is gemaskeerd, ‘gegevens delen’ is uitgezet en er wordt geen gebruik gemaakt van andere Google-diensten in combinatie met de Google-Analytics-cookies.
Links
Op de website kan je links aantreffen naar externe websites. Door op een link te klikken ga je naar een website buiten www.huislemurie.nl om. Het kan zijn dat deze externe websites gebruik maken van cookies. Hiervoor verwijs ik je graag naar de cookie- of privacyverklaring van de betreffende website.
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heb je het recht om je eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door Huis Lemurië en heb je het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij mij een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die ik van jou beschik in een computerbestand naar jou of een ander, door jou genoemde organisatie, te sturen. Je kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, het overdragen van je persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van je toestemming of bezwaar op de verwerking van jouw persoonsgegevens sturen naar info@huislemurie.nl. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, vraag ik jou een kopie van je identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie je pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van je privacy. Ik reageer zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen vier weken, op jouw verzoek . Huis Lemurië wil je er tevens op wijzen dat je de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons.
Hoe persoonsgegevens beveiligd
Huis Lemurië neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als jij het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op via info@huislemurie.nl.
Wijziging van de Privacyverklaring
Huis Lemurië heeft te allen tijde het recht om deze Privacyverklaring te wijzigen. De wijzigingen gaan in op het moment van dagtekening.